Subject: FW: küsimus tingimuste kohta
From: "KUM Veneetsia" <[email-masked]>
To: "KUM min" <[email-masked]>
Date: Mon, 13 May 2024 10:59:09 +0300

Tere,

Edastan registreerimiseks.

Tervitades,

Johanna

From: Ingrid Ruudi <[email-masked]>
Sent: Thursday, May 9, 2024 4:18 PM
To: KUM Veneetsia <[email-masked]>
Subject: küsimus tingimuste kohta

Tere!

Palun selgitust Veneetsia arhitektuuribiennaali Eesti konkursi tingimuste 
punkt 12.4 kohta - mis kaalutlustel sellised karmid nõuded ja mida 
loodetakse sellega saavutada või ära hoida?

12.4 Konkursitöö esitamisega nõustub töö autor/autorid, et konkursi võitmise 
korral ning väljapaneku koostamisel lähevad kõik käsunduslepingu täitmise 
käigus loodud teoste autoriõigused pärast nende valmimist, vastu võtmist ja 
nende eest tasumist üle KuMile, va juhul, kui Eesti näituse osaks on 
eksponaadid, mis on laenatud eksponeerimiseks kolmandatelt isikutelt, 
kellele kuuluvad teose varalised õigused ja omandiõigused. Samuti lähevad 
KuMile

üle lepingu täitmise käigus koostatud teoste ja materjalide omandiõigused, 
kui selles ei lepita kokku teisiti. Varaliste autoriõiguste omandamine ja 
Eesti näituse omandiõigus loetakse tasutuks lepinguga tellitava töö 
maksumusega.

Olemata jurist, tundub mulle see punkt mitte ainult vastuvõetamatu, vaid ka 
seadusega vastuolus - autoriõigus peaks olema miski, mida ei saa autorilt 
ära võtta?

Teiseks, miks peaks näituseks valminud teoste omandiõigus minema 
ministeeriumile? Kui otsida paralleeli, siis Edith Karlsoni skulptuurid ei 
ole pärast biennaali lõppu ometi KKEK-i omad, vaid ikka kunstniku omad. Miks 
kunsti- ja arhitektuuribiennaali osalisi eri moel koheldakse? Samamoodi kui 
kunstnikul valmib uus teos mõne suurema muuseuminäituse tarvis, ei tähenda 
see kunagi automaatselt, et teos pärast näituse lõppu muuseumi oma oleks.

Ette tänades,

Ingrid Ruudi

külalisdotsent ja vanemteadur / visiting associate and senior researcher

Kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituut / Institute of Art History and 
Visual Culture

Kunstikultuuri teaduskond / Faculty of Art Culture

Eesti Kunstiakadeemia / Estonian Academy of Arts

artun.ee <http://artun.ee>

peatoimetaja / editor-in-chief

Kunstiteaduslikke Uurimusi  / Studies on Art and Architecture

ktu.kty.ee <http://ktu.kty.ee>

Põhja pst 7, Tallinn 10412 Estonia

+372 5276770

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <https://artun.academia.edu/IngridRuudi> artun.academia.edu/IngridRuudi

ingridruudi.ee <http://ingridruudi.ee>